Mobilizera - ett skämt.


Det finns inget som gjort mig så förbannad och som slösat min tid så mycket som mobilizera gjort under ett års tid, och det värsta är att de fortfarande slösar min tid!

Det hela började i mars 2011 när jag köpte en HTC Desire från mobilizera i sollentuna. Allting lät så bra och Berit övertygade mig om att jag hade fått ett bra erbjudande (jag brukar aldrig köpa en teknikpryl utan att gå hem och tänka på saken innan i ett par dagar).

Under ca 1 månads tid var jag nöjd över mitt nya köp tills 3,5 mm kontakten pajade. Irriterande, tänkte jag.. Kalle från mobilizera hade sagt att om jag hade några problem eller så med mobilen så kunde jag gå till mobilizera vid södra station då de är en och samma kedja och då Kaj även är ägare till denna butik förutom sollentuna. De verkade väldigt hjälpsamma vid södra station och skickade in min telefon på service, 2-5 veckor sa de, 5 veckor i värsta fall men det var ytterst sällan, 6 veckor senare satt jag fortfarande utan mobil!

Till slut fick jag tillbaka min mobil, men den lyckan varade inte länge.. 1 månad senare var 3,5 mm kontakten trasig igen och fler fel hade tillkommit. Ännu en gång gick jag till södra station så att de kunde skicka in den på service igen, 1-3 veckor sa dem denna gång, naiv som jag var trodde jag på dem.

När 3,5 veckor passerat och jag fortfarande inte hört ett knyst från dem gick jag dit och frågade vart tusan min mobil var!? Den kommer nästa vecka, svarade de. Jag väntade en vecka, ingen mobil. Åter dit igen. Vi vet inte när du kommer få tillbaka den fick jag som svar från Bekir som är butikschef där?! Chef över de invalidas butik eller vadå?!

Till slut efter över 2 mån väntande på min mobil fick jag tillbaka den, otroligt! Bekir lovade att jag skulle få tillbaka pengar för de månaderna som min mobil legat inne på service som kompensation. Sen dessa tomma ord yttrades från Bekirs lögnaktiga mun, började mitt månatliga liv med mobilizera i Södra station. Ännu inga pengar tillbaka, åter igen är min mobil trasig (samma fel som skulle åtgärdats på service + nya fel) och Bekir är den halaste ålen av dem alla.

Är detta mobilnummer 0736184900 verkligen ditt privata Bekir eller ger du ut det till alla dina kunder som du ljuger rakt upp i ansiktet för så att du vet om när du inte ska svara?!

Kommentarer
Postat av: Pablo Fuentes Leiva

Jag som varit med en hel del av denna märkliga mardrömsfärd kan intyga att allt ovan stämmer... Sämre reklam för Mobilizera än lallaren B på södra-filialen är svårt att tänka sig.

2012-02-06 @ 19:59:28
URL: http://paulusindomitus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0